SCP-055
rating: 0+x
scp-heritage-v3.png

Objectnummer: SCP-055

Klasse: Keter

Speciale insluitings procedures: Het voorwerp wordt bewaard binnen een ruimte van vijf (5) bij vijf (5) bij twee punten vijf (2,5) meter vierkant, opgebouwd uit cement (dikte van vijftig (50) centimeter), met een kooi van Faraday rond de betonnen muren. De toegang is via een zware containerdeur die twee (2) bij twee punten vijf (2,5) meter op lagers vormt om ervoor te zorgen dat de deur automatisch sluit en vergrendelt maar niet als deze met opzet open wordt gehouden. Beveiligers kunnen NIET buiten de SCP-055-ruimte worden geplaatst. Verder wordt geadviseerd dat al het personeel dat andere SCP-objecten in de buurt onderhoudt of bestudeert, een afstand van minstens vijftig (50) meter van het geometrische midden van de kamer probeert te bewaren, zolang dit redelijk praktisch is.

Beschrijving: SCP-055 is een "zelfbewust geheim" of "anti-meme". Informatie over het fysieke uiterlijk van de SCP-055, evenals de aard, het gedrag en de oorsprong is zelf classificerend. Verduidelijken:

  • Hoe Site 19 oorspronkelijk SCP-055 oorspronkelijk verworven, is onbekend.
  • Wanneer SCP-055 werd verkregen en door wie, is onbekend.
  • SCP-055's fysieke verschijning is onbekend. Het is niet onbeschrijfelijk of onzichtbaar: individuen zijn perfect in staat om de container van de SCP-055 binnen te gaan en te observeren, mentale of geschreven aantekeningen te maken, schetsen te maken, foto's te maken en zelfs audio/video-opnames te maken. Een uitgebreid logboek met dergelijke waarnemingen staat op het dossier. Echter, informatie over SCP-055's fysieke verschijning "lekt" snel uit een menselijke geest na zo'n waarneming. Individuen belast met het beschrijven van SCP-055 achteraf vinden hun gedachten zwervend en verliezen interesse in de taak; personen die zijn belast met het schetsen van een kopie van een foto van SCP-055 kunnen zich niet herinneren hoe de foto eruit ziet, net als onderzoekers die toezicht houden op deze tests. Beveiligingspersoneel dat SCP-055 heeft waargenomen via gesloten televisiecamera's, komt na een volledige verschuiving uitgeput en effectief amnesie over de gebeurtenissen van de voorgaande uren.
  • Wie toestemming heeft gegeven voor de constructie van de insluitingruimte van SCP-055, waarom het op deze manier is gebouwd, of wat het doel van de beschreven insluitingsprocedures kan zijn, is niet bekend.
  • Ondanks dat SCP-055's container gemakkelijk toegankelijk is, claimen alle medewerkers op Site 19 geen kennis van het bestaan van SCP-055 wanneer ze worden uitgedaagd.

Al deze feiten worden periodiek herontdekt, meestal door toevallige lezers van dit bestand, en veroorzaken veel alarm. Deze bezorgdheid duurt maximaal minuten, voordat de zaak simpelweg wordt vergeten.

Er zijn veel wetenschappelijke gegevens vastgelegd van SCP-055, maar deze kunnen niet worden bestudeerd.

Er is tenminste één poging gedaan om SCP-055 te vernietigen, of verplaats het mogelijk van containment op Site 19 naar een andere site, falen van een vergadering om onbekende redenen.

SCP-055 kan een grote fysieke bedreiging vormen en heeft inderdaad honderden personeelsleden gedood en we zouden het niet weten. Het presenteert zeker een gigantische memetische / mentale dreiging, vandaar zijn Keter-classificatie.

Document #055-1: Een analyse van SCP-055

De auteur formuleert de hypothese dat SCP-055 nooit formeel is verkregen door ████████████ ████████ en in feite een autonome of op afstand gecontroleerde agent is, ingevoegd op de site 19 door een niet-geïdentificeerde derde partij voor een of alle van de volgende doeleinden:

  • om activiteiten op Site 19 stil te observeren of te verstoren
  • om stil te observeren of interfereren met activiteiten op andere SCP-locaties
  • stilzwijgend observeren of interfereren met activiteiten van de mensheid wereldwijd
  • om andere SCP-objecten stil te observeren of ermee te interfereren
  • stilzwijgend observeren of interfereren met ████████████

Er wordt geen actie voorgesteld om een van deze potentiële bedreigingen tegen te gaan, of is theoretisch mogelijk.

Addendum A:

Hé, als dit ding echt een "anti-meme" is, waarom wordt het feit dat het een "anti-meme" is dan niet weggevaagd? Daar moeten we op de een of andere manier ongelijk hebben. Wacht even, wat als we notities bewaren over wat het niet is? Zouden we die herinneren? Bartholomew Hughes, NSA

Document #055-2: Verslag van Dr. John Marachek

Onderzoeksteam # 19-055-127BXE kon met succes de container van SCP-055 betreden en het uiterlijk en tot op zekere hoogte de aard van het object vaststellen.Aantekeningen werden gemaakt volgens de projectmethodologie (zie ████████████), waarna de container opnieuw werd verzegeld.

Fragment uit een afschrift van de debriefing van het personeel volgt:

Dr. Hughes: Oké, ik zal je nu wat vragen over nummer 55 moeten stellen.
███████: Nummer wat?
Dr. Hughes: SCP-object 55. Het object dat u zojuist hebt onderzocht.
███████: Ik weet niet waar je het over hebt. Ik denk niet dat we een 55 hebben.
Dr. Hughes: Oké, dan wil ik dat je me vertelt wat je de afgelopen twee uur hebt gedaan.
███████: Wat? Ik … <onderwerp lijkt ongemakkelijk> … ik weet het niet.
Dr. Hughes: Okay, weet je nog dat we het er allemaal over eens waren dat het niet sferisch was?
███████: That which was not … Oh! Right! It is not round at all! Object 55 is not round!
Dr. Hughes: Dus je herinnert het je nu?
███████: Welnee. Ik bedoel, ik weet niet wat het is, maar ik weet dat er een is. Het is iets dat je je niet kunt herinneren. En het is geen bol.
Dr. Hughes: Wacht even. Wat is geen bol?
███████: Object 55.
Dr. Hughes: Wat object?
███████: Doc, weet je nog dat ik het erover eens ben dat iets niet als een bol is gevormd?
Dr. Hughes: Oh, toch!

Het lijkt mogelijk om te onthouden wat SCP-055 niet is (feitelijke ontkenningen), en om het bestaan ervan herhaaldelijk af te leiden uit deze herinneringen.

Medewerkers die betrokken waren bij Survey # 19-055-127BXE meldden gematigde niveaus van desoriëntatie en psychologisch trauma geassocieerd met cycli van herhaald geheugen en vergeetachtigheid van SCP-055. Er werden echter geen gedrags- of gezondheidsproblemen op de lange termijn geconstateerd, en psychologische beoordelingen van personeel in de enquête toonden consistente meldingen dat deze angst na verloop van tijd zou vervagen.

Aanbevelingen: Het kan de moeite waard zijn om ten minste één personeelslid te plaatsen dat in staat is om het bestaan van SCP-055 voor elke kritieke site te onthouden.

nl
Unless otherwise stated, the content of this page is licensed under Creative Commons Attribution-ShareAlike 3.0 License